טיפול בנחירות ודום נשימה אצל מבוגרים

עושים סוף לנחירות ולדום נשימה

כשליש מהאוכלוסייה הבוגרת, סובלת מבעיות נחירות או דום נשימה. כשהנכם ערים, השרירים בחלקו האחורי של הפה נוקשים ועל כן הפה נשאר פתוח, מה שמאפשר לאוויר לזרום באופן חופשי, אך בשעות הלילה, השרירים רפויים וכך גם שרירי הלוע (חלקו האחורי של הפה), וקיים קושי במעבר האוויר. עצם רפיון שרירי החך הרך, נוצר רטט ברקמה, המתורגם לנחירות ולעיתים לדום נשימה.

90% ממקרי הנחירות או דום הנשימה, נגרמים כתוצאה מנשימת פה לא סדירה או לא תקינה. נשימות דרך הפה מכניסות עוצמת אוויר גדולה יותר, מה שגורם לקנה הנשימה להתכווץ וכתוצאה מכך נשמע צליל הנחירה. מצב זה ברבות הזמן עלול לגרום לקנה להתכווץ, להיסגר ולגרום למצב של דום הנשימה.

מחקרים רבים הוכיחו כי נחירות עלולות לגרום לתופעה מסוכנת, הנקראת דום נשימה וזאת כמובן מעבר לעובדה כי הנחירות מפירות את דממת הלילה ומפריעות לבן או בת הזוג שלצידכם. עוד עלול דום הנשימה לגרום לבעיות בלחץ הדם, לשבץ מוחי ואף התקפי לב ועל כן יש לטפל בבעיות אלו ללא דיחוי.

למידע נוסף צרו קשר ונשמח לעמוד לשרותכם

כיצד להימנע מנחירות או דום נשימה

כדי להימנע ממצב של נחירות או דום נשימה, יש להיעזר בטיפול המבוצע באמצעות טכניקות שונות:

  • התקן דנטלי תפקודי – שיטה רפואית מוכחת זו, מאפשרת את החזרת מפרק הלסת למקומו הטבעי, הוא מקדם את הלשון קדימה ומשנה את הכוח האטמוספרי בפה, כך שהנשימה תתבצע דרך האף. במהלך השנים הלסת שלכם עלולה לצאת מאיזון ולגרום לבעיות פיזיולוגיות מגוונות, בין היתר דום הנשימה. ההתקן הדנטלי משפר את זרימת החמצן אל המוח בכ- 30% ומוריד את רמת הנחירות משמעותית, כשבועיים לאחר תחילת הטיפול. בהתקן יש להשתמש במהלך כל לילה, למשך כחצי שנה עד שנה ובכך יפתרו בעיות הנשימה שלכם, יפסקו הנחירות ולא תסתכנו בדום נשימה.
  • תרגילים לשינויי יכולות הנשימה – שיטת בוטייקו (Buteyko) – תרגילים בשיטתו של פרופ' קונסטנטין בוטייקו, יאפשרו לכם ללמוד כיצד נושמים באופן ראוי דרך האף ולא דרך הפה. התרגילים כולם קלים לבצוע ולאחר הדרכתו של ד"ר מיכאל גורבונוס, תוכלו לבצע אותם בכוחות עצמכם. תרגולים עקביים יום אחר יום, בין 2 ל- 3 תרגילים למשך 3 עד 4 חודשים, יאפשרו לכם לצמצם נחירות ולמנוע את דום הנשימה באופן מהותי ולעיתים אף למגר כליל את תופעת הנחירות.
  • תרגילים לחיזוק שרירי הלוע והלשון (Sandra Coulson) – כאמור נשימת פה בלילה, כאשר השרירים רפויים, מסכנת אתכם בדום נשימתי, ועל כן תרגילים לחיזוק שרירי הלוע והלשון, מאפשרים לכם להיפרד לשלום ולא להתראות מהנחירות ולמנוע סכנת דום נשימה.באמצעות התרגול שיתבצע באמצעות 6 תרגילים שונים, פעמיים ביום, למשך 5 דקות, במהלך 4 חודשים, תחזקו את הלשון הרפויה ואת שרירי הלוע. נשימה דרך הפה, אינה מאפשרת לכם להפעיל את שרירי הלשון, מה שמפריע למעבר האוויר התקין אל הקנה שמתכווץ ונחלש ברבות השנים.

שלושת השיטות המובילות עליהן ממליץ ד"ר מיכאל גורבונוס, מובילות לירידה משמעותית בהיקף הנחירות ומניעת דום נשימה. ככל שתקפידו להאריך את תקופת התרגול, (עד שנה), אתם עתידים להיפרד מאותם נחירות המפרות את שגרת חייכם ושגרת חיי בני הזוג שלצידכם.

צרו קשר עוד היום ושפרו את איכות החיים ואת בריאותכם.

לקביעת תור: 1-800-800-091

adult

שם *

דואר אלקטרוני *

טלפון

תוכן הודעה